Kerstmis bij de Van Gisbergen familie - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu Kerstmis bij de Van Gisbergen familie - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

Kerstmis bij de Van Gisbergen familie

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

26 December 2013 | Nieuw Zeeland, Whangamata

Woensdag 25 december, Eerste Kerstdag
Het regent als we wakker worden. Dus een heerlijk champagne ontbijt binnen met op de achtergrond Kerstmuziek van Pavarotti en Boney M. Rond het middag uur komen de kinderen en kleinkinderen en worden de pakjes, die onder de boom liggen opengemaakt. Karl speelt voor Santa. De Nederlandse cadeautjes vallen in de smaak en ook wij worden verwend met een pracht boek over de Coromandel en een leuk schilderijtje. Het is reuze gezellig met vier van die enthousiaste kindertjes. Lijkt veel op onze Sinterklaas met de kleinkinderen. Gelukkig klaart het op en na het uitpakken van de cadeautjes wordt de tafel buiten gedekt en hebben we een traditionele Kerstlunch met de al genoemde ham, lamsbout van de BBQ, lekkere gestoofde groenten en salades en natuurlijk tot slot de traditionele Kerstpudding. Calorieënbom! Na het eten gaan de kinderen met de kleintjes naar het strand en wij maken een fikse wandeling over Whangamata Beach richting de haven. Het is gezellig druk op het strand, er zijn surfers en zwemmers, families die BBQen op hun terras en rugby spelen op het zand. Wat een verschil met onze traditionele Kerst en wat leuk om een keer mee te maken. Helaas valt er weer een bui dus snel zien dat we weer thuis komen. Daar zitten de kindertjes een Disney video te kijken en wij kletsen wat onder genot van al weer een drankje.
Terwijl wij gaan slapen maakt Nederland zich op voor Kerstmis.

Donderdag 26 december, Tweede Kerstdag
Rond 08.00 uur wakker en dan even Facetimen en appen met het thuisfront, Jaap heeft het kerstdiner inclusief chocoladefontein al achter de kiezen. Bob vond het erg lekker en komt even vertellen dat wij niet meer op vakantie mogen met Kerst. Schattig. Bij Geertje en Bart hebben ze net het voorgerecht op en beginnen aan de reepeper. Wij nog in nachthemd, zij helemaal opgetut. Het ziet er gezellig uit in Huize Van Hoeck.

• 26 December 2013 - 14:41

Maria:

Zalig Kerstfeest.

Maria en Cees.

• 26 December 2013 - 16:46

Lenie Van Lieverloo:

Zalig kerstfeest voor jullie beiden en jullie familie. Net de kerstverslagen gelezen. Bijzonder zo in de korte broek met kerstboom erbij.. Ziet er overigens wel erg gezellig en vooral ook lekker uit! Wij zijn net terug van een fikse wandeling op deze mooie tweede kerstdag. Heerlijk zo even een middag uitbuiten. Wel nodig! Kunnen we vanavond weer gerust gaan eten bij onze Niek. Ook wij eten lekker! Lieve groet van ons!

• 27 December 2013 - 18:44

Maaike:

Klinkt allemaal helemaal niet verkeerd! Leuk om zo een goed beeld te krijgen van jullie reis. Geniet en ik blijf het volgen.

• 28 December 2013 - 14:30

Jeanne En Wim Verschuuren:

Maarten en Nelleke, bedankt voor de mooie reisverslagen.
    Jullie zien nog eens iets van de wereld.
    Hier gaat alles goed. DE kinderen zijn weer terug van de wintersport.
    Wij wensen jullie nog een mooie voortzetting van de reis
    en een prettige jaarwisseling.
    Jeanne en Wim

• 29 December 2013 - 18:28

Netty En Jan Ackermans:

Lieve Nelleke en Maarten, ik geniet van jullie reisverslag.
    Heb alles gelezen.Fijn dat het zo goed gaat.
    Vanmiddag hebben we wafels gebakken,dit volgens traditioneel recept van Jan zijn moeder.
    Als je over een calorie bom praat dan zijn het deze wel.
    Wens jullie een goed uiteinde en een nog beter goed begin .
    Heel veel groeten van Jan en Netty.