New Years Eve - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu New Years Eve - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

New Years Eve

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

31 December 2013 | Nieuw Zeeland, Whangamata

Dinsdag 31 december, New Years Eve
Het is prachtig weer. Ik rommel wat in de koffers en beslis wat we mee gaan nemen en wat we in Auckland achter zullen laten. Heb natuurlijk weer veel te veel kleren meegenomen die ik niet nodig heb. Dat leer ik nooit!
Wasje draaien en drankje doen bij de buurvrouw next door. Zij is een beetje een gossip tante, haar dochter Katherine is een schatje. Maarten bakt heerlijke omeletten als lunch. Straks gaan we naar David en Julia om oudjaar te vieren.
Ik heb de camping in Te Anau geboekt van waaruit we de Hollyford track zullen gaan doen. Wat is internet gemakkelijk. Je hebt alleen een creditcard nodig!
De rest van de middag lekker relaxen met een boek op het terras. Morgen een nieuwjaarsduik. Kan ik dit jaar gemakkelijk waar maken!

Rond een uur of vijf omkleden voor de New Years BBQ bij David en Julie. Maar eerst nog een glaasje om te klinken op het oude jaar en de zelfontspanner van ons fototoestel uitproberen.
Er zijn nog meer gasten bij de buren, Paul en Sandra. De zonen en hun vrienden worden door de taxi opgehaald. Zij gaan naar een concert in Waihi. Kelsy blijft thuis, ze is pas 17 en mag nog niet op stap. Heerlijk glaasje champagne in het zonnetje en daarna roasted lamb en beef en allerlei salades. Gewoonte hier dat iedereen wat meebrengt. Eten en drinken. Het is helder en fris en er staan ongelofelijk veel sterren. Zo af en toe wordt er wat vuurwerk afgestoken op het strand. En dan is het Nieuwjaar en klinken we op een goed 2014. We sturen een paar what’s apjes naar Nederland. Daar is het nog Oudjaar. Spreken ook nog even via skype met mam die inmiddels hulp heeft gehad van ome Robert om haar computer weer aan de praat te krijgen. Ze is blij dat ze ons weer even spreekt. Na nog een afzakkertje bij Karl en Sherryn duiken we ons bedje in.

• 01 Januari 2014 - 00:19

Maria:

Hallo Maarten en Nelleke.

Gelukkig Nieuwjaar en natuurlijk ook de hele familie thuis,

Maria en Cees