Afscheid nemen in Hamilton en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu Afscheid nemen in Hamilton en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen in Hamilton en Auckland

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

26 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zaterdag 25 januari
Vanochtend gaan we naar Hamilton om bij te praten met Karl en Sherryn en afscheid te nemen van ome Kees. Zij hebben tijdens hun tramping avontuur in de Hollyford vallei geen druppel regen gehad en dus lang niet zo erg “afgezien” als wij! Onderweg kopen we nog een fles Whisky voor zijn verjaardag. We gaan samen lunchen bij Zealong, een theeplantage net buiten Hamilton. Ze hebben 1,2 miljoen theeplanten voornamelijk voor de export. Blijkbaar is de grond daar vruchtbaar genoeg om thee te planten.
De eigenaar komt uit Taiwan. Helaas te veel wind om buiten te zitten dus verplaatsen we de zitting naar binnen waar een vriendelijk meisje ons de theeceremonie komt uitleggen. Naast onze tafel staan twee stoven waarin een theepot staat met heet water en we mogen kiezen uit de verschillende smaken die ze hebben. Daarnaast bestellen we een lekkere salade. De glaasjes wijn blijven achterwege dit keer! Na afloop gaan Karl en Sherryn door naar Whangamata en brengen wij ome Kees terug naar huis. Hij blijft zich verbazen over de voortschrijdende techniek van de navigatie. We gaan nog even met hem mee om onze film van de vakantie te laten zien en ook dan opnieuw een afscheid en de belofte dat we terugkomen. Vreemde gewaarwording want hij is 88 dus er bestaat altijd een kans dat dit de laatste keer is. Van Hamilton naar Auckland is 100 kilometer dus we hebben een uurtje nodig om weer bij Miriam te komen. Die heeft vrienden uitgenodigd voor een BBQ. Het is heerlijk weer en we zitten buiten aan het zwembad met Alyson en Pete en Lindsey. Dochter Mieke is naar haar vriend. Pete gaat in maart de Hollyfordtrack lopen en is zeer geïnteresseerd in onze verhalen. Het is een gezellige avond.

Zondag 26 januari
Onze laatste vakantiedag. Morgen gaat het er echt van komen en gaan we dit schitterende land en alle fijne familie weer verlaten. Ik benut de ochtend om de koffers zo te organiseren dat er alles weer in kan en besluit opnieuw om de volgende keer slechts een derde mee te nemen. Rond lunchtijd arriveren “tante Jos” en nicht Ineke. Jammer genoeg regent het en lunchen we binnen. We weten inmiddels dat het weer in januari nog niet echt stabiel is. Iets om een volgende keer rekening mee te houden. Nog even skypen en Facetimen met het thuisfront die blij zijn dat er aan onze trip een einde komt.