Laatste dagen in de Coromandel - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu Laatste dagen in de Coromandel - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in de Coromandel

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

02 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Whangamata

Woensdag 1 januari, Nieuwjaarsdag
We slapen uit en gaan dan een flinke wandeling maken als voorbereiding op onze Hollyford track. Ook even alle drank van gisteren er uit lopen. Geen overbodige luxe!
Broodjes met de laatste kerstham gaan mee voor een picknick bij de waterval. Helaas laat de zon verstek gaan en begint het te regenen als we uit de auto stappen, maar we smelten niet van een beetje regen en beginnen aan de Wentworth Falls Walk. Volgens het bord een wandeling van een uur en een kwartier. Het is gestopt met zachtjes regenen en het komt nu met bakken uit de lucht vallen. Jammer, maar we kunnen toch genieten van het prachtige forest waar we door lopen, zo anders dan de bossen bij ons. Het goed aangelegde pad slingert langs de rivier en in de verte horen we de waterval naar beneden kletteren. Na 40 minuten komen we bij een uitkijkpost waar we goed zicht hebben op de waterval en in tegenstelling tot Oostenrijk geen hut met Gulasch suppe, maar broodjes in de regen. We lopen terug en het wordt gelukkig droog en het zonnetje laat zich weer zien. Het wordt verder een luie nieuwjaarsdag, een beetje lezen en een dutje. Helaas geen nieuwjaarsduik vandaag. Volgens de TV wordt het weer de komende dagen beter. Later wandelen we naar het dorp en gaan met zessen lekker eten bij Argo. Een bedankje van ons voor zoveel gastvrijheid.
Vreemd gezicht op Nieuwjaarsdag, overal families op het terras die BBQen. Ze hebben rondom de huizen tenten opgezet en genieten van hun zomervakantie. Ook bij onze achterburen kamperen een heleboel jongelui op het grasveldje. Na het eten nog een glaasje wijn en dan is ook Nieuwjaarsdag 2014 voorbij. Nog een dagje Whangamata en dan terug naar Auckland, van waar we vrijdag naar Christchurch vliegen.

Donderdag 2 januari
Prachtig weer vandaag. De lucht is strak blauw. Maarten, Karl en David gaan er met de boot op uit om te vissen. Sherryn en ik zijn thuis en genieten op het terras van een kopje koffie. Ik pak de laatste dingen bij elkaar voor ons vertrek en lees en geniet van de zon.
Na de lunch gaan we naar het strand, er staat een fris windje dus het zwemmen in de Pacific sla ik nogmaals over!

• 02 Januari 2014 - 13:33

Jan:

Hi Nelleke, het gaat jullie goed, dat is wel duidelijk. Ook wij hadden een gezellige jaarwisseling: kids met aanhang, nog vrienden van hen en de moeder van Leon, hanneke en Ruud, Henny en Rick, Elisabeth en Leo, heel gezellig. Iedereen had hapjes gemaakt, de champy was lekker en later is er nog gedanst. Een mooi begin van 2014.
    Wanneer starten jullie met de camper? Ben ik benieuwd naar.
    Het weer hier blijft herfstachtig en door de hoge temperaturen lopen verschillende planten al uit. Maar er kan nog best winter komen, we gaan het zien. Intussen voor jullie een fijne verdere vakantie.

• 02 Januari 2014 - 20:50

Netty Ackermans:

Lieve Nelleke en Maarten,wij wensen jullie een goed 2014 vooral gezondheid,want dat is niet te koop.Hebben jullie gemist op Jan zijn verjaardag.
    Vanavond de Kerstroute gelopen in de Vleut.
    Goede voortzetting van jullie trip.Groetje Jan en netty