On the road again - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu On the road again - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

On the road again

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

08 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Dinsdag 7 januari, vervolg
Rond half 3 komt er een truck met oplegger de camping opgereden met daar op een Maui Camper.
Het regent cats and dogs, echt verschrikkelijk en dus laden we in een vlug tempo alle bagage over in de nieuwe camper. Hij is iets ouder dan de vorige, maar wel wat groter en met meer ruimte, dus dat is een meevaller. De andere gaat op de oplader terug naar Christchurch. We zeggen de campingbaas nog even gedag en dan op naar Franz Josef, 135 kilometer door het regenwoud dat zijn naam dus eer aan doet. We hopen dat onze beschermengelen mee blijven reizen op onze trip.
Bestemming is het Top 10 Holiday Camp net buiten het dorpje. Een aardige jongen uit Tsjechië, die als vakantiekracht aan het werk is, staat ons te woord. We informeren meteen naar de mogelijkheden om met een helikopter over de gletsjers te vliegen. Hij doet navraag en de kans dat er gevlogen wordt is morgenochtend om 09.00 uur het grootst. We aarzelen niet, boeken en hopen op de zon. Even de rommel in de camper aan kant en dan brengt een Duitse receptioniste ons naar het dorpje waar we gaan eten bij Alice May. In de menukaart staat haar trieste en indrukwekkende levensverhaal en een van haar kleindochters, reeds op leeftijd, zwaait er nu de scepter. Het is er erg druk met allerlei toeristen die wachten op beter weer en een vlucht. Geweldig eten, home cooked, voldoende te zien en een lekker glas wijn en bier. De eerste is van het huis. Naast ons Amerikanen uit Ohio, natuurlijk even een praatje. Na het eten brengt de kleindochter ons terug naar de camping. Wat een service! Even uitzoeken hoe het bed het meest comfortabel opgemaakt moet worden in deze camper en dan het licht uit. Morgen op tijd opstaan voor een eventuele vlucht van een half uur over de gletsjers.