Naar Whangamata Beach, Coromandel - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu Naar Whangamata Beach, Coromandel - Reisverslag uit Whangamata, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

Naar Whangamata Beach, Coromandel

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

24 December 2013 | Nieuw Zeeland, Whangamata

Dinsdag 24 december
De komende week brengen we door in Whangamata en zullen kerst vieren met Karl en Sherryn in hun strandhuis in de Coromandel. Hun zoon Mark, zijn vrouw Emma en hun kinderen Finn en Ava en dochter Sarah met haar man Ryan en Chelsea en Cooper komen eerste kerstdag ook.
Alle boodschappen voor het kerstdiner worden in de auto geladen en Sherryn haalt bij de cateraar een enorme Kerstham, traditioneel gerecht hier met Kerstmis, evenals het roasted lamb met een muntsaus. Weer eens iets anders dan reepeper of een ander wildgerecht.
Ik heb even de tijd om ons verslag bij te werken en met mama te skypen. Bart heeft een nieuwe microfoon geïnstalleerd dus nu werkt alles voor het contact overzee.
We vertrekken rond 11.00 uur, stoppen nog even voor verse aardbeien bij een boerenmarkt en een take away coffee voor onderweg.
We lunchen in een kleine winery op weg naar de kust. De eigenaar is Duitser en heeft volgens de mannen een heerlijk witbier. Ik houd het bij de Sauvignon. Ik besef dat er als we straks met de camper op weg gaan wel een paar balansdagen moeten volgen!
Dan de laatste etappe richting Whangamata. Het strandhuis is helemaal verbouwd sinds we hier de vorige keer waren. Beneden zijn er slaapkamers gemaakt waarvan er een voor ons is deze vakantie. We installeren ons en dan is het al weer tijd voor een glaasje. Ook de eerste verdieping is helemaal verbouwd, nieuwe keuken, badkamer en zithoek. Het ziet er heel gezellig uit compleet met witte kerstboom met blauwe ballen. Daar passen mijn Delft blauwe Kerstballen die ik heb meegenomen prima bij. Het leven speelt zich hier voornamelijk af op het grote balkon met zicht op de oceaan. Prima plek. Sherryn’s zus heeft een strandhuis twee huizen verderop. Daar wappert de Nederlandse vlag want ook zij hebben Nederlandse gasten met Kerstmis. Ze komen voor een quick drink. Leuke mensen, hij is van origine ook Nederlands maar spreekt het niet zoals Karl nog steeds doet. We snijden de Kerstham vast aan en eten broodjes met ham buiten op het terras. Na het eten lekker even wandelen op het strand. De wind is gaan liggen en het is een prachtige avond. Je ruikt en proeft de zilte lucht. Na de wandeling worden er door Maarten en Karl nog kerstlichtjes in de bomen gehangen en dan buiten op het terras luisteren naar kerstmuziek met natuurlijk nog een glaasje wijn er bij.
De lamsbout wordt versierd met knoflook en rozemarijn, is dat alvast klaar voor morgen.
Bregje stuurt een berichtje. Ze is net terug uit de nachtmis in de Sint Jan na een kerstavond diner met opa en oma Van Kemenade en oma Truusje. Zij heeft voor ons gebeden, gelukkig maar want dat missen wij hier!

• 26 December 2013 - 17:01

Henny:

Ziet er weer top uit hoor en vooral gezellig om je verweg familieleden juist met kerst tebezoeken. Wij genieten van dikke pakken sneeuw in het zwitserse nog steeds, maar overmorgen weer terug.
    Nog veel plezier daar voor jullie en ben weer benieuwd naar het vervolg! To be continued...
    Groetjes
    Henny