Kerstlunch bij ome Kees in Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu Kerstlunch bij ome Kees in Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

Kerstlunch bij ome Kees in Hamilton

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

23 December 2013 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Maandag 23 december
Vandaag gaan we naar Hamilton. Kerstlunch bij ome Kees en dan logeren bij neef Karl en zijn vrouw Sherryn.
We worden opnieuw heel hartelijk ontvangen en ome Kees is heel blij om ons na 5 jaar weer te zien. Hij ziet er goed uit met zijn bijna 88 jaar. Behalve Karl en Sherryn zijn ook Miriam en Bernadette en de dochter van Karl met haar man en kindjes van de partij. Traditioneel worden er kroketten gebakken die worden gemaakt door andere Nederlandse bekenden die hier wonen, Piet en Mien Melis. Ome Kees is nog steeds druk met van alles en nog wat en maakt tegenwoordig kleine blokjes met cijfers en letters en voorziet de kleuterscholen in Hamilton van deze alternatieve leesplankjes. We krijgen twee stuks mee voor onze kleinkinderen. Ik heb voor hem als Kerstgeschenk een CD met Kerstmuziek uit de Sint Jan. Hij heeft vroeger in Den Bosch gewoond en is er zichtbaar blij mee. Het is erg gezellig en ik krijg even de kans om bij te praten met mijn nichtje Bernadette die ik ook 5 jaar niet meer gezien heb.
Na de lunch nemen Karl en Sherryn ons mee naar Hamilton Gardens, een prachtig park met allemaal verschillende tuinen, Italiaans, Japans, Frans en een Engelse rozentuin. Daar is de as van tante Mia uitgestrooid. Zij en ome Kees kwamen daar graag om te wandelen. Bijzonder. Nu nog even naar het winkelcentrum waar Karl een overhemd heeft besteld. Ze hebben hele mooie korte broeken en dus moet Maarten er aan geloven en kopen we twee leuke korte bermuda’s en een polo. We steunen de Nieuw Zeelandse economie is de gedachte!
Dan terug naar ons onderkomen voor vannacht. We hebben vanavond een BBQ met hun vrienden Graham en Denise. Zitten lekker buiten te borrelen met een klein kerstboompje op tafel voor de sfeer! Het is heel gezellig.