Oost, west, weer thuis in Best - Reisverslag uit Best, Nederland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu Oost, west, weer thuis in Best - Reisverslag uit Best, Nederland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

Oost, west, weer thuis in Best

Door: Maarten en Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

06 Maart 2009 | Nederland, Best

Woensdag 4 maart

Van Auckland naar Los Angeles is een vlucht van 11 uur en 11 minuten. Recht de nacht in slapen we een groot deel. We landen op 3 maart om 13.30. Dus 23 uur terug in de tijd. We hebben 3 februari bijna overgeslagen maar 3 maart doen we twee keer. En nu gaan we weer snel vooruit vliegen. In Amerika moeten we door de security check heen. Vingerafdrukken maken en een irisscan. Oma Truusje vindt dat wel spannend. Maar ze heeft pech. Kinderen onder de 14 en ouderen boven de 79 hoeven niet. Als dat allemaal gedaan is wachten we rustig af tot we opnieuw kunnen boarden. Dan opnieuw een flinke ruk, 9 uur en 15 minuten naar London. Daar landen we om 09.30 (10.30 in Nederland) en hebben we nog even tijd totdat we het laatste stukje zee over kunnen “hoppen” naar Amsterdam. Om 15.00 uur precies staan we op een regenachtig en koud Schiphol. Bart is onderweg en zal paraat staan als wij de koffers hebben opgepikt. Al snel blijkt dat er een is achtergebleven in Londen, maar dat wordt donderdagochtend netjes thuisbezorgd. Dan voor het eerst in vijf weken staan we weer eens in de file. De terugreis duurt 2,5 uur maar om 18.30 kunnen we in onze keuken die een ware metamorfose heeft ondergaan, kinderen en kleinkinderen in de armen sluiten. Wat is Rein groot geworden in een maand tijd en Huub kletst aan een stuk door over de straaljager waar opa en oma mee naar huis zijn gekomen. Gezellig aan de borrel en natuurlijk moeten de souvenirs worden uitgepakt. Mien en Nico komen nog even en dan heerlijk naar ons eigen bedje.
Tot slot. Wat wij hebben gezien en ervaren hebben in Nieuw Zeeland in steekwoorden:
·Overweldigende natuur, van ruige kusten, regenwouden, watervallen en bergen tot witte en zwarte stranden, kleine slaperige stadjes en een bruisend Auckland;
·Geisers, kokende rivieren en modderpoelen, heel speciaal;
·Wildlife: dolfijnen, walvissen en zeevogels;
·Hele aardige vriendelijke, behulpzame en geïnteresseerde mensen;
·Echt vriendelijk en werkelijk gemeend was de bediening in de vele cafeetjes en restaurants waar we gegeten hebben;
·Goed systeem trouwens, bestellen, afrekenen, een nummertje mee naar je tafel en dan wordt alles netjes geserveerd;
·Heerlijke cappuccino met cinnamon of chocolat;
·Voornamelijk laagbouw, bungalows en weinig tot geen appartementen en dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat er overal voldoende ruimte is, maar ook omdat NZ aardbevinggevoelig is;
·Overal prima openbare toiletten en dan niet alleen dat van kunstenaar Hundertwasser, maar ook in het Abel Tasmanpark, gewoon midden in het park;
·Hartverwarmende ontvangst bij de diverse Hollandse familieleden.

Kortom, wat ons betreft een absolute aanrader!

We sluiten dit reisverslag nu af en vonden het heel erg leuk dat zoveel mensen virtueel met ons meereisden en op die manier contact met ons aan de andere kant van de wereld hielden.Ook daar hebben we van genoten.
Dank daarvoor.

• 06 Maart 2009 - 13:31

Joan En Tony:

Welkom terug in ons kikkerland. Dat is natuurlijk weer even wennen, maar met alle prachtige herinneringen aan de reis, komt de warmte wel weer terug.
    Groetjes Joan en Tony.

• 06 Maart 2009 - 15:52

Arij Heijboer:

Jullie terugblik geeft nog eens aan wat jullie allemaal hebben gezien en beleefd.
    Fijn om nu weer (veilig) thuis te zijn.
    En dan maar eens lekker nagenieten.
    Ik hoor het verhaal nog wel een keer.
    Welkom thuis.

Arij

• 23 Maart 2009 - 14:43

Richard Van De Velde:

Nelleke, dit had ik eerder moeten weten, dan had ik jullie reis op de voet kunnen volgen.
    Leuk idee om zo iedereen op de hoogte te houden.
    Voor mijn vrouw en ik is is deze reis een toekomstdroom. Fijn dat jullie er zo van genoten hebben. Jullie kunnen er voorlopig weer even tegen!