De laatste camperdag, terug in Auckland - Reisverslag uit Takanini, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu De laatste camperdag, terug in Auckland - Reisverslag uit Takanini, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

De laatste camperdag, terug in Auckland

Door: Maarten en Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

26 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Takanini

Woensdag 25 en donderdag 26 februari

Als we wakker worden vertrekt Karl net naar zijn werk. We zien elkaar op zaterdag weer in hun huis aan de beach in de Coromandel. We ontbijten met Sherryn, Karly en de kindjes. Daarna pakken we de koffers in en maken de camper schoon. Rond kwart over tien melden we ons weer bij Ome Cees. Daar komt de familie Melis koffiedrinken. Ook zij wonen al jaren in Nieuw Zeeland, maar hadden vroeger een cafetaria in Boxtel, in de Rozemarijnstraat. Maarten ging daar, toen hij nog op het Jacob Roelandtlyceum zat, regelmatig een frietje halen. Leuk om hen weer te ontmoeten na minstens 30 jaar. Voordat de familie Melis komt wandelen we nog even met Bernadette naar haar huis, twee straten verderop. Na de koffie, met gebak, (Nieuw Zeelanders zijn echte zoetekauwen hebben we gemerkt) rijden we naar Auckland. Miriam woont in het zuiden van de stad, in Takanini. De camper moet in Noord Auckland zijn. Dat scheelt 40 km. Dus zetten we eerst de koffers af en rijden dan door naar Kea. Daar leveren we de camper in. Alles is ok. Dus geen eigen risico dat betaald moet worden. Yea en dat als je nog nooit links hebt gereden!! We worden door een chauffeur van Kea weggebracht naar het vliegveld. Daar huren we een auto en rijden terug naar “huis”, bij Miriam. Koffers weer uitpakken en op het terras aan een wijntje.
Lekker geslapen in weer een echt bed. Het weer blijft prachtig dus gaan we na het doen van wat huishoudelijke karweitjes voor de gastvrouw, op pad naar dat gezellige strandje waar we drie weken geleden op onze eerste vakantiedag, lekkere oesters hebben gegeten. Maraetai aan de Hauraki Gulf tegenover Waikete Island. Na de lunch rijden we nog wat rond langs de kust en langs al die schattige kleine baaitjes waar nauwelijks een mens te zien is. Wat een heerlijk land, stress is hier ver te zoeken.

• 26 Februari 2009 - 06:24

Marijke:

wat gezellig allemaal!
    Ik ga maar vast sparen voor zo'n tripje!

groetjes ook namens Aldo en de kids

• 26 Februari 2009 - 08:58

Joan En Tony:

De camper weer inleveren! Dat betekent ook dat de Nieuw Zeelandse dagen kort gaan wordrn. Maar een onvergetelijke tijd gehad natuurlijk.Wij hebben de carnaval hier aan ons voorbij laten gaan. Doe vooral rustig aan, zei de dokter en daar luisteren wij natuurlijk goed naar!!
    Nog heel veel plezier. Groetjes Joan en Tony.

• 26 Februari 2009 - 09:02

Bregje:

Hey Pap en Mam,

Ik ben echt jaloers, ik zal ook moeten gaan sparen hahah. Hier alles goed, de keuken is zo goed als af en het is heel mooi geworden! Veel plezier nog en tot volgende week!

Liefs, Bregje

• 26 Februari 2009 - 11:32

Arij Heijboer:

Wat een prachtige slotzin aan het einde van jullie camper-trip: "Wat een heerlijk land, stress is hier ver te zoeken".
    Alles was dus zeer de moeite waard en daar ging het nou juist om.
    Enjoy your stay.

Arij

• 27 Februari 2009 - 16:38

Fr & Di Pellicaan:

We hoorden gisteren, 26 febr. van jullie oversteek, we moeten dus nog wat in halen met lezen van jullie verslagen, jammer we hadden het graag op de voet gevolgd,(niet achter jullie aan hoor). Het ziet er allemaal prachtig uit, jullie maker er wel werk van hoor chapeau. Nog een prettige voortzetting(paar dagen nog) en we houden het zaakje in de gaten.

Groetjens en tot ziens, Frans en Dinie Pellicaan

• 01 Maart 2009 - 08:48

Marga En Francois:

Lieve luitjes,

Geniet nog van jullie laatste dagen,verder wensen wij jullie een hele goede terugreis en we zien elkaar eventueel op zondag 7 maart.

Gr Marga en Francois,

p.s Wij hebben meegenoten van jullie prachtige reis.

• 01 Maart 2009 - 10:19

Netty:

Goeide reis terug

• 01 Maart 2009 - 14:26

Maria:

Hoi Maarten en Nelleke
    We hebben jullie reis helemaal gevolgd,hartstikke leuk,om zo op de hoogte te blijven,mooie verslagen en prachtige foto's,en 4 weken is zeker te kort.Maar ook weer fijn om naar huis te gaan?!Heel veel groetjes ook aan oma Truusje,goede terug reis en ik kom gauw naar jullie nieuwe keuken kijken.liefs Maria en Cees,en een poot van:Basko, Janus en Harrie.

• 02 Maart 2009 - 09:55

Lies En Jose:

Beste Maarten en Nelleke,

Wij hebben een klein beetje van jullie prachtige reis meegekregen. In een woord prachtig. Wij wensen jullie een goede oversteek terug.

Groetjes Lies en Jose