Op weg met de Camper ! - Reisverslag uit Takanini, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu Op weg met de Camper ! - Reisverslag uit Takanini, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

Op weg met de Camper !

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

10 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Takanini

Maandag 9 februari

De maandagmorgen wordt er ingepakt. Eerst nog even skypen met Bart en Jaap. Thuis is alles klaar voor de renovatie van de keuken. We vertrekken na de lunch. Miriam brengt ons naar camperverhuur KEA aan de Hillside road in het Noorden van Auckland. We worden netjes geholpen door een Duits meisje dat Antje heet. Ze legt alles keurig uit. Rond drie uur vertrekken we. Spannend om voor de eerste keer links te rijden. En dan met zo’n grote auto. Hij is 6.80 meter lang. We rijden naar het Noorden. Eerst naar Orewa en dan in Wellsford boodschappen doen. Met de camper naar de supermarkt. Dat kennen we van Canada. We worden overal goed geholpen en vriendelijk te woord gestaan. Nog wat adviezen over welke witte wijn het beste is en dan nog even doorrijden om uiteindelijk, na 122 km, op een kleine camping, bij Langs Beach, in Waipu Cove te overnachten. We staan vlak achter het duin en de buurkindjes komen vragen waarom we de camper er niet andersom in rijden, kennelijk vinden zij dat het zo hoort. Tijd voor Nelleke om de camper in te richten. Alles wordt in de kastjes gestopt zodat we de koffers op het bovenbed kunnen leggen, zijn we die obstakels kwijt. Van de achterzit kunnen we een groot tweepersoonsbed maken, dat is minder benauwd dan boven de bestuurscabine.
We grillen twee lekkere steaks met wat sla en een glaasje rode wijn cq bier. Smullen!
Dan even douchen en nog wat lezen. Helaas geen draadloos internet zodat we dit bericht pas later op onze site kunnen zetten.

• 10 Februari 2009 - 09:14

Arij Heijboer:

Na eerst wat voorpret en familiebezoek gaat de reis in Nieuw Zeeland nu echt beginnen. Het klinkt allemaal erg goed.
    Ik wens jullie een voorspoedige trip met heel veel natuurschoon. Enfin we zien het wel op de plaatjes.
    Groet,

Arij

NB. Komen in Nieuw Zeeland ook wel eens bosbranden voor zoals thans in Australië ?

• 10 Februari 2009 - 11:31

Bregje:

Hey Pap en Mam, klinkt goed maar ik kan niet jullie hele bericht lezen! Veel plezier ik ben jaloers, het weer is hier bar en boos en ik ben druk met de POD. Gister hebben we een nieuwe huisgenoot uitgezocht, een dispuutsgenootje van Eva. Leuke meid. Veel plezier nog en ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal!

Groetjes, Bregje

• 10 Februari 2009 - 14:01

Maria:

hoi Maarten en Nelleke.
    Ja,dat is wennen,links rijden maar gelukkig zit dan wel het stuur in het daschboard kasje,maar gewoon achter de rest aanrijden dan komt het wel goed?ha,ha, We lezen dat jullie het erg goed naar jullie zin hebben,het gaat snel he? de eerste week zit er al op?!.genieten,genieten!!!liefs van Maria en Cees.

• 10 Februari 2009 - 19:04

Madeleine En Rudi :

Wij wensen jullie uit het warme Zuid Afrika een voorspoedige reis. Geniet van alles wat er is te zien en te beleven, maar doe het wel rustig aan. Wij genieten van de verslagen. Hebben wel het telefoonnummer gemist.

• 10 Februari 2009 - 20:56

Richard & Anita:

Goed om te lezen dat jullie ook goed aan zijn gekomen in Nieuw Zeeland en inmiddels ook met de camper op pad zijn. Wij zijn nu bij Lake Taupo, gaan morgen richting Tongariro en in het weekend naar Wellington, waar we maandag de ferry richting Zuidereiland pakken. Mochten we jullie niet meer zien; veel plezier en geniet ervan!