Zwemmen met Dolfijnen - Reisverslag uit Russell, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu Zwemmen met Dolfijnen - Reisverslag uit Russell, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

Zwemmen met Dolfijnen

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

11 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Russell

Bij de receptie van de camping boeken we een boottocht met de idyllische naam Bay of Islands, Dolphin discoveries. Swim with the Dolphins zegt de folder. Daar gaan we voor.
We moeten ons om 12.30 melden bij de jachthaven met zwemkleding, een handdoek en zonnebrandcrème.
Dat geeft ons nog even tijd om weer wat verslagen bij te werken en op internet te zetten, want dat is hier voorhanden.
Rond kwart over 12 wandelen we op ons gemakje naar het dorp. De zon hangt er tegen aan en het is behoorlijk warm. Echt weer dus voor een boottochtje.
De boot arriveert en met ons gaan er nog wat mensen mee, waaronder een Belgisch echtpaar, waarvan de man de hele tocht beleefd vanachter enorme telelenzen.
Omdat een van de boten van de maatschappij defect is wordt het een gecombineerde tocht, zodat we ook de Bay “Hole in the Rock” zullen zien.
Overal waar je kijkt baaien en kleine eilandjes met daarachter weer een paar. In totaal liggen er verspreid zo’n 150 eilanden in het helderblauwe water.
Al snel zien we een hele grote groep dolfijnen. Ze zwemmen voor, achter, langs en onder de boot. Fantastisch gezicht. Omdat er een heleboel baby dolfijnen bij zijn mag er helaas voor ons niet gezwommen worden. Maar we kunnen ze wel heel goed zien. Geweldig. Nadat de dolfijnen weer verder gezwommen zijn geeft de boot gas en gaat buitengaats de Pacific Ocean op richting “Hole in the Rock”, waar hij ook onder door vaart. De kapitein geeft regelmatig uitleg van wat er zoal bijzonder is aan de verschillende baaien. We zien ook de baai waar kapitein Cook als eerste Europeaan aan land ging. Op de terugweg naar Russell opnieuw een grote groep dolfijnen en ook hier weer veel dolfijnenmoeders met baby’s. Rond vijf uur zijn we terug in de haven en ondanks de hoeveelheid zonnebrandcrème zijn we toch links en rechts wat rood geworden. Terug naar de camper om onder het genot van een glaasje na te genieten van de dag en voorbereidingen te treffen voor het eten. De kaarten erbij om te kijken waar we morgen heen zullen trekken.
Lekkere pasta gemaakt en buiten gegeten. Voor ons staat een camper met mensen uit Friesland. Zij zijn al een week of vijf onderweg.
We hebben nog even contact via skype met Bregje en ook nog met Huub, die nu wel weet dat opa en oma niet uit de computer kunnen komen.
Vanochtend trouwens ook al op de hoogte gebracht door Bart hoe de verbouwing van de keuken in de Esdoornstraat verloopt. Maar wij maken ons geen zorgen!!

• 11 Februari 2009 - 11:32

Joan En Tony:

Wat een geweldig gezicht al die dolfijnen. Jammer dat jullie niet met hen mee konden zwemmen. Doet mij denken aan het verhaal van prinses Irene, die te maken kreeg met de uitwerpselen van die lieve beesten. Wij zijn hier weer druk met een plaquette in St. Joris Winge. Richard is er zo ongeveer klaar mee. Onthulling in mei/juni zegt hij. Wij zullen dat wel bekijken op 20 februari. Vandaag schijnt de zon hier. Gisteren een beetje sneeuw. Wij worden jaloers als we zien hoe jullie tenu er uitziet, vergeleken bij onze dikke jassen.Veel plezier, goede camping enwhatever you want. Veel groeten van Joan en mij, Tony

• 11 Februari 2009 - 14:16

Bregje:

Hey pap en mam,

Was jullie jullie vanochtend vroeg even gesproken te hebben! De praktijk orientatiedag is vlekkeloos verlopen dus dat is perfect. Vanavond nog naar de zangles en dan zit mijn dag er weer op terwijl die van jullie dan net begint. Toch wel raar. Heel veel plezier!

Liefs, Bregje

• 11 Februari 2009 - 14:33

Arij Heijboer:

Spijtig voor jullie dat het zwemmen met de dolfijnen er niet in zat. Maar het lijkt mij een prachtig gezicht om zulke intelligentie dieren vlak bij de boot het wateroppervlak te zien beheersen.
    Uit de berichtgeving blijkt in ieder geval dat jullie volop genieten.
    Houen zo !!!!!

Arij

• 11 Februari 2009 - 16:20

Jan:

mmm mooi hoor die dolfijnen. En wat maakt het uit dat je er niet mee gezwommen hebt. Stel je voor dat het verschil zou vervagen en de boot vertrekt.....
    Mij lijkt dat jullie een leuke vakantie hebben. Geniet er lekker van, het is verdiend.
    groet

• 11 Februari 2009 - 17:48

Netty :

Niet te geloven die foto met de walvissen.Voor een prachtige zonsondergang ben ik wel te vinden.Enjoy enjoy groetjes

• 11 Februari 2009 - 18:59

Maarten En Nelleke:

Lieve mensen,

Hartelijk dank voor alle reacties. Wij gaan nu weer naar het zuiden richting Rotorua en melden ons weer als we verbinding hebben.

Groetjes en voor straks welterusten

Maarten en Nelleke

• 12 Februari 2009 - 12:28

Harm :

klinkt als een best aardig reisje ;-)

veel plezier nog!

• 13 Februari 2009 - 07:29

Mariëlle Neggers:

Hallo Maarten en Nelleke,

Wat een super reis zijn jullie aan het maken!! Echt geweldig!
    En Nelleke, sta jij nu in NZ al bekend als 'The Camper-Queen'...??? ;-)

Groetjes!!