Awaroa Ambiance - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu Awaroa Ambiance - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

Awaroa Ambiance

Door: Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

18 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Woensdag 18 februari

Aworoa Ambiance heet de tocht die we geboekt hebben voor vandaag. Een combinatie van luxe en “afzien” in de vorm van een lunch bij Aworoa Lodge, midden in het Abel Tasman National Park en een “hike” van 2,5 uur van Bark Bay naar Torrent Bay.
We worden om 10 voor 9 aan het strand opgehaald door de Abel Tasman Sea shuttle, een watertaxi. Het tochtje naar het strand van Awaroa duurt ongeveer anderhalf uur met wat stops om andere vakantiegangers op een van de prachtige goudgele stranden af te zetten. We varen langs Tonga Island waar zeehondenmama’s met hun baby’s lui liggen te slapen.
Een dolfijn, door de bemanning George genoemd, zwemt een stukje met ons mee en springt als de boot weer vaart maakt over de hekgolven. Een fascinerend gezicht.
Om kwart over 10 worden we afgezet op het strand van Awaroa. We wandelen naar de Lodge. Twee passagiers blijven hier ook overnachten en hun koffers worden met een klein jeepje opgehaald. We bestellen een lekker kopje koffie in het café van de lodge en gaan daarna een eindje wandelen naar de Awaroa Inlet, een zandbaai die bij eb droogvalt en bij vloed weer volloopt. We komen ook nog langs de helikopter landingsstrip, je kunt hier met een vliegtuigje of helikopter naar toe gaan. “Fly and dine”, maar dat is natuurlijk wel weer heel erg luxe. We gaan terug naar de lodge voor een voortreffelijke lunch met verse zalm. Goed eten want vanmiddag moeten we presteren!
De watertaxi pikt ons weer op om 12.45 en brengt ons naar Bark Bay. Flink wat zonnebrand gesmeerd en dan gaan we op pad. Het is bijna niet te beschrijven zo mooi als het hier is. Kijk maar naar de foto’s want een beeld zegt meer dan duizend woorden is het gezegde.
Het pad stijgt en daalt, we lopen door het oerwoud met palmen en reusachtige varens en dan af en toe een doorkijkje naar weer een idyllisch baaitje. Halverwege moeten we een rivier oversteken over een wiebelige hangbrug. Er mogen maar vijf mensen tegelijk op en het schommelt dat het een lieve lust is. Ben blij als ik weer vaste grond onder de voeten heb!
Op verschillende plekken zijn hier kleine campings ingericht, waar je uiteraard alleen maar met de tent kunt kamperen. Heel veel backpackers maken hier gebruik van en het ziet er ontzettend gezellig uit. Ik heb trouwens respect als ik zie met wat voor een gemak zij met volle “bepakking” hier naar boven sprinten. Dan worden wij toch wel een beetje oud!
Na een dikke twee uur staan we op Torrent bay. Missie volbracht. We kunnen weer mee met de watertaxi van 4 uur. Wat een fantastische dag! Ook de familie Romijn is gaan varen en wandelen en hebben het goed naar hun zin gehad. We gaan samen weer een hapje eten. Lekker seafood, what else hier aan de kust.
Morgen weer op pad richting de oostkust en maar zien waar onze camper ons naar toe rijdt.

• 18 Februari 2009 - 21:04

Bregje:

pff wat hebben jullie het toch zwaar...

• 19 Februari 2009 - 09:20

Arij Heijboer:

De foto's laten zien dat het inderdaad prachtig is daar. Ik kan me voorstellen dat jullie ogen tekort komen om het allemaal te kunnen zien.
    Chapeau voor het deelnemen aan de inspannende wandeling.
    De lunch zag er ook voortreffelijk uit.
    Nu op naar de volgende bestemming, goede reis en enjoy your trip.

Arij