Hanmer Springs - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu Hanmer Springs - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

Hanmer Springs

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

20 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Donderdag 19 februari

Na een paar dagen strand in het noord-westen van het Zuidereiland wordt het tijd om naar het oosten te trekken. Door tijdgebrek kunnen we dat niet te zuidelijk doen. Dus geen Arthur’s pass maar de Lewis pass. We rijden door een prachtig landschap maar er is geen kip te zien. Wel runderen en schapen. Via Kohatu rijden we naar Murchison. Daar tussen kijken we nog even bij Lake Rotoroa. Een prachtig meer maar heel stil. Geen wonder want er zaten vervelende vliegjes (sand flies vermoedelijk). In Murchison lunchen we en doen de tank vol. Even denken we erover om voor de Lewis pass te overnachten. Maar het is er zo stil en eenzaam dat we besluiten door te rijden naar Hanmer Springs. Na 320 km arriveren we daar op een mooie camping. We eten gezellig een tongetje in het er naast gelegen Steakhouse en we gaan op tijd naar bed. De weersverwachting voor morgen is niet goed. Regen. Dus we plannen morgen een rit naar Kaikoura om daar naar het whales gebied te gaan.

• 21 Februari 2009 - 12:11

Arij Heijboer:

Water,een meer,het doet het altijd goed, zeker als het tussen de bergen ligt. Prachtig hoor !
    Ik ga gauw naar het volgende bericht.
    Groet,

Arij