Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

Kaikoura

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

20 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vrijdag 20 februari

Gedurende de nacht begint het, zoals beloofd te regenen. We hebben een plek midden op de camping zodat we ’s-morgens alles bij kunnen houden. Iedereen doet zijn wasje en zijn plasje. Maakt de camper leeg en vol en vertrekken langzaam. Dat allemaal met gebogen schouders door de regen. Gezellig met zijn allen op de camping met de voeten in de drek. Dus ook hier.
Rond half elf vertrekken we. Een prachtige rit van 130 km. Mooi maar langzaam. Maar goed dat we dit gisteren er niet meer bij hebben gepakt. Onderweg zien we dat Nieuw Zeeland pas echt veel schapen heeft. En ook worden er herten gefokt. Landbouw is in dit bergachtig gebied niet mogelijk. We rijden langs de bedding van de Waiau River. Een heel brede bedding waar nog maar een heel klein watertje doorloopt. Van Waiau rijden we westelijk naar Kaikoura. Draaien, klimmen en dalen. Oostenrijk is er niets bij.
In Kaikoura komen we op een nog steeds regenachtige camping aan. We zetten onze camper weg en wandelen het stadje in voor een kopje koffie en wat boodschappen. Als we terugwandelen staat er langs de weg een camper stil. Jawel hoor de familie Romijn is ook hier geland. Over toeval gesproken. We zagen ook de Amerikanen nog die heel lang bij ons liepen tijdens onze wandeling in het Abel Tasman park.
Terug op de camping verplaatsen we onze camper omdat de plek waar we stonden geen goede internet verbinding had. Over verslaafd gesproken.
Morgen hebben we grootse plannen. We gaan met een helikopter whales spotten en de bergen verkennen. Dat wordt spannend!

• 20 Februari 2009 - 08:20

Miriam Goevaers:

Hoi Nelleke, Maarten & Oma,

Wat een mooie reis maken jullie toch, heerlijk om al die foto's van Nieuw Zeeland terug te zien. Leuk dat jullie toch aan carnaval denken met al die Lekker Lam(metjes) op de site.

Hier is gisteren de aftrap geweest en het beloofd weer een mooi fiske te worden.

Kaikoura, wauw Walvissen spotten. Ik heb daar voor het eerst mijn verjaardag in de winter gevierd terwijl ik hier altijd in de zomer jarig ben. Geniet want het blijft prachtig om die machtige beesten te zien.

Tot snel!

x Miriam

• 20 Februari 2009 - 09:13

Joan En Tony:

Hoe is het mogelijk. Jullie hebben ook regen. Ik dacht dat wij daarover het alleenrecht hadden. Maar van ons mag het wel.De gezondheid van Tony is getting better, maar wel erg lage bloeddruk. Volgens de dokter is het beter om de carnaval maar van achter het glas te bekijken. Zo juist is de school gepasseerd met ontzettend veel herrie, zo te zien had iedereen er best lol in. Wij wensen jullie een goede vlucht en goede sights. Groetjes, Joan en Tony

• 20 Februari 2009 - 12:11

Maria:

Hoi Maarten en Nelleke
    Wat een prachtig land,en wat een mooie foto's,zijn er nog geen lammetjes??Geniet verder van de reis.groetjes uit Oirschot,en we blijven jullie volgen.doei Maria.

• 21 Februari 2009 - 12:22

Arij Heijboer:

Jammer van de regen, maar het werd toch nog gecompenseerd door het prachtige landschap.
    En nu ga ik snel naar het helicopter bericht.

Arij