We gaan weer naar het Noorden - Reisverslag uit Lower Hutt, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu We gaan weer naar het Noorden - Reisverslag uit Lower Hutt, Nieuw Zeeland van Maarten en Nelleke Swinkels - WaarBenJij.nu

We gaan weer naar het Noorden

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Nelleke

22 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Lower Hutt

Zondag 22 februari

Nadat we de watertank weer gevuld hebben met schoon water en het afvalwater hebben gelost bij het dumpstation rijden we om tien uur weg. Het is geen lange rit die we voor de boeg hebben. Langs de kust is veel te zien. Lange zwarte kiezelstranden met hoge golven. De trein rijdt hier parallel aan de weg. Een enkel spoor met een dieseltrein. De trein heeft ook een speciale wagon waar je vanuit een soort terras naar de oceaan kunt staren. Hij heeft natuurlijk ook mooie koppelstangen. (Dit speciaal ter informatie voor Huub) We stoppen bij een Engelse uitspanning in Kekerengu en drinken koffie op het terras dat uitkijkt over de oceaan. Al weer zo’n mooi plekje. Vandaar uit rijden we op ons gemak door naar Blenheim. Nelleke drinkt de hele vakantie al Montana wijn (Sauvignon Blanc). We stoppen dus bij de Montana winery. Als we uitstappen worden we door het Nieuw Zeelands bureau voor toerisme, de VVV dus, gevraagd een boodschap over NZ in te spreken voor een You Tube filmpje. Dat doen we natuurlijk. Mogelijk wordt het gebruikt om onze enthousiaste reisverhalen te laten horen om het toerisme in Nieuw Zeeland te promoten. Jullie kunnen het bekijken via deze link: http://www.youtube.com/purenzhaveyoursay?v=bISPGiy6_3U
Daarna kopen we, na eerst natuurlijk geproefd te hebben, enkele lekkere flesjes Montana wijn. Uiteraard gaan we niet weg zonder uitgebreid te lunchen in de vinyard. Rond drie uur zijn we in Picton. Daar is niet veel te doen. Aan de haven waait het erg hard daarom besluiten we maar bij de incheck in de camper op de ferry te wachten.

• 22 Februari 2009 - 11:58

Joan En Tony:

Hierwaait het niet, wel miezerig. De carnaval is vandaag niet op straat. Vanmorgen kerkdienst, vanmddag receptie van de prinses. Zit lekker thuis. De dokter adviseert om de carnaval maar aan haar lot over te laten en het voor een paar weken rustig te houden.Laten jullie zich daar niet van weerhouden om de prachtige tochten voort te zetten. Kind regards, Joan en Tony

• 23 Februari 2009 - 11:38

Arij Heijboer:

Net als Nelleke ben ik een liefhebber van witte wijnen (vooral uit Frankrijk zoals Elzas, Bourgondië etc.). Maar ook witte wijnen uit andere landen vind ik heerlijk. Montanawijn heb ik nooit geproefd (Sauvignon Blanc ken ik natuurlijk wel van andere wijnhuizen).
    En dat leuke You Tube filmje, perfect om jullie eens te horen vertellen over jullie reis).
    Enjoy your trip.

Arij